آموزش کار با شبکه اجتماعی لینکدینLinkedIn

+1
+27
1395/02/26 0 152 ش.روستایی

در چند سال گذشته استفاده از شبكه‌هاي اينترنتي بيشتر و بيشتر شده است. تعداد كثيري از مردم جهان روي اين شبكه‌ها فعال بوده و از آن‌ها استفاده مي‌كنند، اين در حالي است كه در سالهاي اوليه ي ظهور اين شبكه‌ها، تنها در ميان قشر جوان جامعه طرفدار داشتند اما طي سالهاي اخير موفق شده اند حتي كمپاني هاي بزرگ و تيم اجرايي را نيز به خود جذب كنند. در اين ميان LinkedIn (لينكدين) يكي از محبوبترين شبكه‌هاي اجتماعي براي حرفه‌اي ها و دانش جوياني است كه در دنياي كسب‌وكار امروز در شبكه‌هاي اجتماعي مجازي به دنبال فرد متخصص يا معرفي روزمه ي كاري خود هستند! شبكه اجتماعي LinkedIn كاربران را تشويق مي‌كند تا يك پروفايل كاملاً حرفه‌اي بسازند و از اين پروفايل ساخته‌شده در سايت هاي دنياي مجازي به عنوان يك رزومه كاري استفاده نمايند! مي‌توان گفت اين شبكه براي كسب‌وكار حرفه‌اي مناسب‌ترين شبكه اجتماعي مجازي است!
و اما سؤال اينجاست كه چگونه مي‌توان يك حساب كاربري در اين شبكه‌ي محبوب تجاري ايجاد كرد. با ما همراه باشيد تا نحوه‌ي استفاده از اين شبكه‌ي آنلاين و معرفي خود در آن را بياموزيد:


1- از افرادي كه با آن‌ها آشنا هستيد شروع كنيد:

اگر در شبكه‌ي LinkedIn به عنوان يك تازه وارد محسوب مي شويد بهتر است براي به اشتراك گذاشتن رزومه‌ي كاري خود و شركت در يك محيط حرفه‌اي از افرادي كه با آن‌ها آشنا هستيد شروع كنيد. به عنوان يك كاربر آزاد، LinkedIn به شما اجازه مي‌دهد تا دوستان و يا همكاران خود را از حساب هاي كاربري مختلفي نظير: Gmail، Yahoo، AOL و Windows Live به اين شبكه وارد كرده و با آن‌ها ارتباط برقرار كنيد. اين كار باعث مي‌شود بتوانيد نگاهي به ارتباطات آن‌ها و كساني كه به طور غير مستقيم به آن‌ها مرتبط هستيد داشته باشيد.  چنانچه در اين بين  افرادي هستند كه در شركت رويايي شما مشغول به كارند پس خيلي زود با آن‌ها تماس بگيريد. در انتظار اين نباشيد تا اينكه با بيكاري و نااميدي و سرخوردگي براي يافتن كار مواجه شويد.

2 - هويت آنلاين:

شبكه‌ي LinkedIn به شما اجازه مي‌دهد تا يك پروفايل آنلاين حرفه‌اي تر از آنچه در دوران تحصيل خود داشتيد، بسازيد. پروفايل  LinkedIn، كاملاً مانند يك روزمه كاري است كه در آن شما اطلاعات تحصيلي خود را براي نمايش به ديگران وارد مي‌نماييد؛ همين طور اطلاعاتي از قبيل مهارت‌ها، تخصص‌ها ، تجارب و سوابق كاري، شغل فعلي شما و البته يك عكس در جهت تكميل پروفايلتان! توجه داشته باشيد هنگامي‌كه فردي اسم شما را در يك موتور جستجو نظير گوگل وارد مي‌كنيد اين پروفايل ظاهر مي‌شود كه در حقيقت نوعي رزومه‌ي  كوتاه محسوب مي‌گردد، نيازي به گفتن نيست كه مي‌بايست همواره تلاش كنيد تا پروفايل تان از اطلاعات كنوني در مورد وظايف و نقش‌هاي كاري و موقعيت‌ها برخوردار باشد.

3 – مشاغل:

اگر چه LinkedIn بيشتر به عنوان يك شبكه براي برقراري ارتباط مورد استفاده قرار مي‌گيرد اما داراي صفحه‌اي بنام jobs يا مشاغل است كه ليستي از موقعيت‌هاي كاري موجود را در اختيار شما قرار مي‌دهد و اجازه مي‌دهد براي مشاغل مذكور درخواست دهيد.

4 - جستجوي افراد:

شبكه‌ي اجتماعي LinkedIn مي‌تواند امكان جستجوي افراد در حال كار يا حتي موقعيت شغلي آن‌ها را در يك كمپاني مشخص براي شما فراهم آورد. اين امكان به شما اجازه مي‌دهد تا بتوانيد به راحتي با شخص مورد نظر خود ارتباط برقرار كرده و در تماس باشيد.

5-  صفحه‌ی Recommendations يا توصيه‌نامه:

هدف يك توصيه‌نامه معرفي شما از طرف اشخاصي است كه با مهارت‌هاي شما آشنايي دارند و مي‌خواهند مهارت‌هاي شما را براي كسي توضيح دهند كه شما را نمي‌شناسد يا آشنايي مختصري دارد. مشخصاً اگر توصيفاتي كه براي معرفي شما به‌كاربرده شده از طرف شخص شما باشد و جانب‌دارانه به نظر برسد، مورد تأييد نخواهد بود، بنابراين بهتر است روي توصيه‌هايي كه مردم در مورد تخصص‌هاي شما گفته‌اند تمركز كنيد و به آن‌ها اعتبار بخشيد مثلاً كارفرمايي كه با مديريت شما توانسته پروژه ساختماني خوبي را به اتمام برساند چرا كه همان طور كه گفته شد هر توصيه‌اي باعث افزايش مهارت، اعتبار و دستاوردهاي شما مي‌شود.


اين بود بخش كوتاهي از آنچه لازم است براي شروع كار درباره‌ي LinkedIn بدانيد، اما فراموش نكنيد كه هنوز هم نكات بيشتر و جالب‌تري وجود دارند كه مي‌توانند شما را بيش از پيش متمايل و علاقه‌مند به استفاده از اين شبكه‌ي اجتماعي تجاري نمايند.

دیدگاه ها (0)

ارسال دیدگاه ها

Image CAPTCHA
حروف نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.